Polityka prywatności w zakresie przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników

02.01.2024

Niniejsza Polityka prywatności dotycząca przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników (zwana dalej „Polityką”) została uchwalona i obowiązuje w ALVALINE Sp. z o.o (zwanej dalej „Spółką” lub „my”).

Administratorem danych osobowych jest ALVALINE Sp. z o.o z, nr rejestracyjny 5273052056, adres: l. ZŁOTA, nr 75A, lok. WARSZAWA, kod 00-819; tel. +48789802664, e-mail: info@alvaline.pl.

Gromadzenie, wykorzystywanie i przechowywanie danych osobowych, które nam przekazuje użytkownik, korzystając z naszych stron internetowych i aplikacji mobilnych („Strony”) z dowolnego urządzenia i podczas komunikowania się z nami w dowolnej formie i zgodnie z niniejszą Polityką oraz zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 20218 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 poz. 1000).

Korzystając z naszych Stron i przekazując nam swoje dane osobowe, użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z niniejszą Polityką.

  1. Definicje kluczowe

„Dane osobowe” – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej (osoba której dane dotyczą).

„Przetwarzanie danych osobowych” – operacje lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.

  1. Gromadzone przez nas dane

Przetwarzamy:

  • dane osobowe, przekazywane nam podczas wypełniania pól informacyjnych na naszych stronach internetowych, w tym podczas wypełniania formularza kontaktowego, subskrypcji naszego newslettera, rejestracji na wydarzenia (webinaria, konferencje);
  • dane osobowe, udostępniane podczas zakupu usług oferowanych przez Spółkę, a także w celu zawarcia umowy;
  • dane osobowe, które są niezbędne do należytego i bezpiecznego świadczenia usług kosmetologicznych, a mianowicie informacje o stanie zdrowia, chorobach, ciąży, uczuleniach i inne informacje, o podanie których w konkretnej sytuacji prosi odpowiedni specjalista w celu przeprowadzenia zabiegu kosmetologicznego lub procedury;
  • dane techniczne, które są automatycznie przesyłane przez urządzenie, za pomocą którego użytkownik korzysta z naszych Stron, w tym specyfikacje urządzenia, adres IP;
  • informacje przechowywane w plikach cookie. W zależności od używanej przeglądarki i urządzenia stosowane są różne zestawy plików cookie, w tym pliki cookie ściśle niezbędne, wydajnościowe, funkcjonalne i analityczne;
  • dane osobowe, które gromadzimy za pomocą monitoringu wideo podczas wizyty w naszym centrum usług kosmetycznych. 
  1. Cele przetwarzania danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe wyłącznie w celach, dla których zostały przekazane, w tym:

  • dostarczanie użytkownikowi informacji o Spółce, naszych usługach i wydarzeniach oraz przesyłanie użytkownikowi naszych wiadomości. Wiadomości e-mail są wysyłane wyłącznie za dobrowolną zgodą użytkownika. Wraz z wiadomościami e-mail z materiałami informacyjnymi użytkownik zawsze otrzyma od nas link z opcją rezygnacji z otrzymywania wiadomości. Jeśli użytkownik wybierze tę opcję, jego adres e-mail zostanie usunięty z naszej bazy danych i dalsze informacje nie będą przesyłane;
  • komunikowanie się z użytkownikiem, gdy się z nami kontaktuje;
  • świadczenie usług na rzecz użytkownika zgodnie z naszą umową o świadczenie usług,
  • analityki internetowej Strony;
  • prowadzenie wobec użytkownika naszych działań marketingowych w związku z umowami trwającymi oraz kontynuowanymi w przyszłości;
  • kontaktowanie się z użytkownikiem w celach związanych z dozwolonymi działaniami marketingowymi, w szczególności i za zgodą użytkowanika, przez e-mail. Na przykład w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie w formularzu kontaktowym, wysyłanie wiadomości email w formie newslettera informującej o bieżących wydarzeniach w Spółce, promocjach i nowościach.

Prowadzimy monitoring zarówno dla bezpieczeństwa osobistego użytkownika, jak i bezpieczeństwa naszych pracowników, klientów i mienia. Monitoring jest prowadzony w miejscach publicznych zgodnie ze ścisłymi zasadami bezpieczeństwa i prywatności, przy użyciu najnowocześniejszej technologii i sprzętu. Obszary objęte monitoringiem są oznakowane odpowiednimi znakami informacyjnymi.

O warunkach przetwarzania danych osobowych w celach, o których użytkownik nie został poinformowany w niniejszej Polityce, zostanie on poinformowany osobno.

Nie podejmujemy żadnych decyzji powodujących skutki prawne dla użytkownika lub w inny sposób wpływających na jego prawa i uzasadnione interesy wyłącznie w oparciu o zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych.

  1. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe jeśli spełniony jest jeden z poniższych warunków:

  • użytkownik wyraził zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych;
  • przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania lub zawarcia umowy;
  • przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych nałożonych na nas przez przepisy (np. w celu przekazania informacji do naczelnika urzędu skarbowego);
  • przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do zabezpieczenia naszych prawnie uzasadnionych interesów (np. wykonujemy monitoring w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszego mienia, możemy również wystąpić do sądu o windykację należności itp;);
  • przetwarzanie danych jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów użytkownika lub innej osoby fizycznej.
  1. Ogólne zasady przetwarzania danych osobowych

Spółka zapewnia przetwarzanie danych osobowych zgodnie z następującymi zasadami:

  • ograniczenie celu przetwarzania danych – dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w celu przetwarzania i wykorzystywania danych określonym w niniejszym dokumencie lub w celu działań, na które osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę;
  • jakość i proporcjonalność danych – dane osobowe są przetwarzane w możliwie prawidłowy sposób i aktualizowane w razie potrzeby. Dane osobowe są aktualne, odpowiednie i gromadzone są w ilościach nie większych niż to konieczne, biorąc pod uwagę cel przetwarzania;
  • przejrzystość – osobie, której dane dotyczą, powinny być zrozumiałe cele przetwarzania danych;
  • bezpieczeństwo – podczas przetwarzania danych stosujemy techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa odpowiednie do ryzyka, np. środki zapobiegające przypadkowemu lub niezgodnemu z prawem zniszczeniu danych, zmianom, nieuprawnionemu ujawnieniu lub dostępowi;
  • minimalizacja – dane osobowe są regularnie przeglądane w celu usunięcia danych, które nie są już niezbędne do realizacji celu przetwarzania.
  1. Bezpieczeństwo danych osobowych

Aby zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych podczas ich przetwarzania, podejmujemy niezbędne i wystarczające środki prawne, organizacyjne i techniczne w celu ochrony danych osobowych przed bezprawnym lub przypadkowym dostępem do nich, przed ich zniszczeniem, zmianą, zablokowaniem, kopiowaniem, udostępnianiem, rozpowszechnianiem, a także przed innymi bezprawnymi działaniami związanymi z danymi osobowymi.

  1. Poufność / przekazywanie danych osobowych

Informacje o danych osobowych użytkownika nie będą umieszczane w publicznie dostępnych źródłach i nie będą ujawniane stronom trzecim, chyba że Spółka uzyska wyraźną zgodę użytkownika lub informacje te będą wymagane przez obowiązujące przepisy prawa. W razie potrzeby dane osobowe użytkownika mogą zostać ujawnione organom władzy publicznej i organom ścigania w celu ochrony naszych uzasadnionych interesów.

W celu wykonania naszych zobowiązań wobec użytkownika możemy również przekazywać jego dane osobowe naszym partnerom współpracującym: podmiotom przetwarzającym dane, które w naszym imieniu dokonują niezbędnego przetwarzania danych, np. specjalistom ds. utrzymania infrastruktury IT, agencjom marketingowym, firmom leasingowym, firmom kurierskim itp. Firmy te, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami prawa polskiego oraz naszą umową o współpracy, są zobowiązane do ochrony danych osobowych użytkownika i przetwarzania ich wyłącznie w celach określonych przez nas.

Nie przekazujemy danych użytkowników do krajów trzecich ani organizacji międzynarodowych.

  1. Uprawnienia osoby, której dane dotyczą

Użytkownik ma prawo do wglądu, sprostowania, aktualizacji, sprzeciwu lub innej modyfikacji lub usunięcia informacji przekazanych Spółce. W tym celu użytkownik może skontaktować się z nami, wysyłając wiadomość o temacie „Pytanie w sprawie danych osobowych” lub „Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych” (w przypadku wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych) na adres e-mail info@alvaline.pl. 

W przypadku żądania usunięcia informacji dotyczących użytkownika, niezwłocznie usuniemy jego dane osobowe, ponieważ poszanowanie jego praw jest naszym priorytetem. Niestety, nie będziemy mogli usunąć danych osobowych użytkownika, jeśli przepisy nakładają na nas obowiązek ich przechowywania.

  1. Okres przechowywania

Wszystkie dane osobowe zebrane od użytkownika będą przechowywane tak długo, jak długo użytkownik będzie korzystał z naszych usług lub, jeśli jego dane osobowe są przetwarzane na podstawie jego zgody, do momentu wycofania przez niego tej zgody. Dłuższe okresy przechowywania danych osobowych są dozwolone w celu spełnienia wymogów prawnych dotyczących minimalnych okresów przechowywania dokumentów lub informacji lub w celu ochrony naszych uzasadnionych interesów. (w tym, w szczególności, do celów prowadzenia księgowości lub postępowań sądowych).

Gdy cel przetwarzania danych osobowych zostanie osiągnięty, usuniemy dane osobowe użytkownika w bezpieczny sposób lub uczynimy je niedostępnymi (w drodze archiwizacji) lub niemożliwymi do zidentyfikowania, tak aby nie można ich było już powiązać z użytkownikiem.

  1. Pliki cookie

Używamy plików cookie. Więcej informacji na temat polityki i kwestii technicznych związanych z plikami cookie można znaleźć w odpowiedniej sekcji.

  1. Zmiana polityki prywatności

Polityka może ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Zmodyfikowana wersja Polityki opublikowana na Stronie zastępuje wszystkie poprzednie wersje Polityki. Wszelkie zmiany nie mają wpływu na ogólną politykę Spółki dotyczącą przestrzegania praw podmiotu danych osobowych.